Od 25 do 27 listopada na Uniwersytecie de Gusto w Bilbao (Hiszpania) odbyła się Zimowa Szkoła CONNECT – trzyletniego projektu europejskiego, którego celem była wymiana wiedzy i wzmacnianie kompetencji w obszarze audience development wśród praktyków instytucji kultury oraz studentów z Polski, Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii oraz Danii. Connect w Polsce przybrał formę studiów podyplomowych na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu organizowanych wspólnie z Urzędem m.st. Warszawy. W ramach projektu współpracują ze sobą specjaliści i praktycy z Universidad de la Iglesia de Deusto (Hiszpania), Goldsmiths’ University of London (Wielka Brytania), Fondazione Fitzcarraldo (Włochy), The Audience Agency (Wielka Brytania), Center for Kunst & Interkultur (Dania), Asimétrica (Hiszpania), Melting Pro Learning (Włochy), ENCATC Network (Belgia) oraz wspomniane już polskie placówki.

Uczestniczki i uczestnicy Zimowej Szkoły realizowali projekty poświęcone rozwojowi publiczności w swoich organizacjach. Warszawę reprezentowała Anna Szałas (specjalistka komunikacji; Muzeum Warszawy i Muzeum Narodowe w Warszawie), Justyna Wrońska (trenerka rozwoju publiczności; Teatr Baj i Teatr Polski w Warszawie, obecnie Fundacja FilmGramm), Jacek Stachowicz (Teatr Wolandejski) oraz Beata Dubiel-Stawska – trenerka rozwoju publiczności, wykładowczyni studiów podyplomowych i Adam Sienkiewicz, jako przedstawiciel Biura Kultury Miasta st. Warszawy.

Program Zimowej Szkoły obejmował pracę warsztatową nad projektami realizowanymi w poszczególnych krajach, wymianę doświadczeń i dobrych praktyk oraz intensywny program wizyt studyjnych w Muzeum Sztuk Pięknych, Muzeum Guggenheima, Centrum Azkuna, ZAWP (Zorrotzaurre Art Work in Progress), Espacio Open oraz Centrum Konferencyjne Euskalduna. Ponad wszystko, celem było spotkanie i bliższe poznanie się osób pracujących nad rozwojem publiczności we wspomnianych krajach.

Jednym z postanowień końcowych, dzięki któremu uczestniczki i uczestnicy chcą podtrzymywać wzajemny kontakt i nawiązywać dalsze międzynarodowe znajomości, jest założenie otwartej grupy na facebooku jako platformy wymiany materiałów, porad i doświadczeń wśród audience developerów z całej Europy.

Dołącz do otwartej grupy Connect, założonej po Zimowej Szkole na portalu Facebook

Polub profil projektu Connect na Facebooku

Zobacz spot z Connect w Bilbao oraz spot zapowiadający studia na Uniwersytecie Adama Mickiewicza.